Výhody saunování

Zahřátí svého těla v místnosti o teplotě vzduchu 60°C a 120°C s sebou nese obrovské zdravotní benefity. Původně finský výdobytek má v dnešní době tradici i v české kultuře. Saunu najdete v téměř každém krytém bazénu, samostatně například ve sportovních centrech nebo si ji můžete sami pořídit do domácnosti. Na následujících řádcích si představíme hlavní důvody, proč byste měli návštěvě sauny alespoň jednou za čas měli pár minut věnovat.

sauna

Zrelaxujete nejenom tělo

Vlivem zvýšené tělesné teploty se povolují napjaté svaly, pocítíte tak příjemné uvolnění celého těla. Zároveň dochází také k psychické úlevě, protože tělo do krve vyplavuje endorfiny, které stimulují mozek. K lepšímu účinku napomáhá masáž, která prokrví kůži. Ve Finsku se k tomu tradičně užívají takzvaně vihta, tedy svazek březových větviček s listím, kterými se lehce šlehají.

Saunování přispívá silné imunitě

Přestože samotné prohřátí je blahodárné samo o sobě, nejlepšího efektu dosáhnete střídáním horka a chladu. Mnoha lidem je ale proti srsti se okamžitě po východu ze sauny ochladit ledovou sprchou nebo skokem do vody. Právě tím ale nejlépe posilníte svoji imunitu a stanete se odolnější vůči výkyvům teploty. Jak je to možné? Jde o hormezní reakci, jednoduše řečeno povzbudivý efekt malé zátěže na organismus (podobně jako očkování). 

Saunováním ke kráse

V důsledku pocení se vaše pokožka dokonale pročišťuje. Vyplavíte toxické látky z celého těla, což může mít pozitivní vliv zejména na vaši pleť. Otevřou se póry a vyplaví se z nich veškeré miniaturní nečistoty a bakterie, tím poté pleť nabere daleko čistšího vzhledu než při používání kosmetických produktů. 

Pravidelné navštěvování sauny napomáhá také k hubnutí. Snižuje se hladina cholesterolu, navíc díky pocení se spalují kalorie stejně jako při cvičení. Sauna navíc nastartuje váš metabolismus, což vyvolá dlouhodobý efekt lepšího spalování. 

Jak začít se saunováním? 

Pokud jste zdraví a cítíte, že pobyt ve zvýšené teplotě zvládnete, nic vám nebrání se do sauny vydat. Je třeba pamatovat na to, že příznivý účinek se postaví po dlouhodobém saunování alespoň jednou týdně. Najděte si svoji saunu, která vám bude vyhovovat. V Brně s tím můžete začít ve sportovním areálu TS 4Hand přímo v centru. TS 4Hand si klade za cíl, aby se vám při slovech „Sauna Brno“ vybavila právě jejich sauna. Nabízí totiž nejenom finskou saunu, ale také společenskou místnost, ochlazovací sprchu i bazének a dvě odpočívárny s lehátky.

Neopomínejte ani na případná zdravotní rizika. Návštěva sauny se nedoporučuje nejmenším dětem, těhotným ženám, seniorům a lidem s kardiovaskulárními onemocněními. Jako čas strávený v sauně se doporučuje 10-15 minut, ale vždy dejte pocity – pokud vám procedura přestane být příjemná, raději přestaňte. 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *