Hubněte díky chození!

Spousta lidí si neví rady, jak shodit přebytečné kilogramy. Tráví hodiny na běžících pásech, zařazují sporty, které je nebaví, což vede k rychlému konci. S jak velkým nadšením a úsilím začnou, tak rychle skončí. 

Pokud jste také jedni z těch, kteří by rádi zhubli, ale nechcete se trápit fyzicky náročnými sporty a potit se na páse při běhu, pozorně čtěte. Hubnout nemusíte jen na páse, při běhu, hraním sportu či silovým tréninkem!

Někdy stačí zařadit více pohybu během dne. Ideálním pohybem jsou poté procházky a chůze, což bude také hlavním tématem celého článku. 

Proč zrovna chůze?

Možná, že si nyní kladete otázku, proč je tím zázračným klíčem právě chůze. 

Chůze je nejpřirozenější pohyb pro člověka. Chodit dokáže každý, není nijak fyzicky náročná a spálíte někdy dokonce více kalorií než při tréninku. Navíc chůze nijak nezatěžuje klouby ani šlachy, nepotřebujete investovat do žádného drahého vybavení a můžete chůzi zařadit jednoduše během dne. 

Kolik kilometrů/kroků nachodit?

Běžně se uvádí, že je prospěšné nachodit alespoň 10 000 kroků denně. 

Záleží ale samozřejmě na každém. Zkuste zprvu zařadit každý den procházku, ať už s kamarádem, přítelem, rodinou či s domácím mazlíčkem. Snažte se každý den ujít cíleně alespoň pár kilometrů. 

Vystupujte z tramvaje dříve, parkujte dále. Místo eskalátoru použijte schody. 

Pokud nemáte chytré hodinky, které by vám hlídali a měřili nachozené kilometry, noste s sebou mobil. Téměř každý telefon má už v sobě zabudovanou aplikaci, která měří nachozené kilometry a kroky. Data jsou méně přesná než na hodinkách, ale pro všeobecný přehled úplně stačí. 

Kolik kalorií spálím?

Spálené kalorie, to je asi to, co vás nejvíce zajímá.

Za hodinu svižnější chůze můžete spálit až 200 kalorií. 

Záleží samozřejmě na terénu, zda je trasa do kopce či nikoli. Dále záleží také na kondičce, rychlosti chůze apod. Tak či tak, hodinovou chůzí spálíte více než sezením na gauči. 

Kolik je 200 kalorií? Například takové volské oko a krajíc chleba může mít okolo 200 kalorií. Pokud tedy půjdete na jednu delší procházku a k tomu nachodíte jednu až dvě hodinky během dne, můžete spálit až 600 kalorií, což už hraje výraznější rozdíl. 

Díky množství spálených kalorií se dostanete do kalorického deficitu a pomalu a udržitelně začnete hubnout. 

Jaké další benefity má chůze?

Procházky vám dají nejen do těla a zlepší vám postavu, ale mají další přínosy!

Mezi hlavní přínosy patří zklidnění se, pročištění hlavy a zlepšení psychického stavu. Dále zlepšujete svou kondici, zlepší se vám trávení a pohyb má také vliv na vaši imunitu. 

Pokud to shrneme …

  • chůze nezatěžuje klouby ani šlachy
  • jedná se o nejpřirozenější pohyb pro člověka
  • hodinovou procházkou spálíte až 200 kalorií
  • zlepšuje trávení
  • zlepšuje psychický stav
  • zlepšuje kondici
  • má pozitivní vliv na imunitu